שער התעניות

נהגו ישראל להתענות במספר ימים בשנה משתי סיבות: או מפני התשובה, או מפני המאורעות הקשים שעברו על עם ישראל במהלך ההיסטוריה.

התעניות הן:

  • צום גדליה ביום ג’ בתשרי על הריגת גדליה בן אחיקם, המנהיג האחרון של בני יהודה לפני הגלייתם על ידי נבוכדנצר מלך בבל.
  • יום הכיפורים ביום י’ בתשרי שבו מכפרים על כל העוונות
  • עשרה בטבת, זכר להתחלת המצור של נבוכדנצר מלך בבל על ירושלים
  • תענית אסתר ביום י”ג באדר, זכר לגזירת ההשמדה של המן בימי אחשוורוש
  • שבעה עשר בתמוז על שבירת הלוחות ופריצת החומה במצור על ירושלים בסוף ימי בית ראשון ובסוף ימי בית שני
  • תשעה באב על שני חורבנות המקדש שחלו באותו יום

תענית יום הכיפורים ותשעה באב מתחילים מראשית הלילה עד סוף היום, כעשרים וחמש שעות; שאר התעניות מתחילות מעמוד השחר בלבד.

מובן מאליו שתעניות אלה אינן חובה כלל לבני נח, והחפץ לאמצן הרשות בידו.

אדם שמתענה מוסיף “עננו” בתפילת העמידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button